Opis
Urban Geometry łączy trzy modernistyczne ujęcia, w których miasto staje się napędem formy, rytmu i ruchu. Francis Picabia otwiera The Spring (1912) – językiem mechaniczno-organicznym, gdzie koła zębate, osie i krzywizny stapiają się w poetycką maszynę. Umberto Boccioni kontynuuje Dynamism of a Soccer Player (1913), w którym futurystyczna szybkość rozbija postać na przekątne i wektory. Joaquín Torres-García spina całość w Composition (1931): konstruktywna siatka, w której symbole i architektura tworzą ponadczasowy plan miasta.
Razem tworzą dialog między maszyną a ciałem, ruchem a porządkiem, nowoczesnością a mitem – miejska estetyka w czystej, współczesnej prezentacji.
Informacje o produkcie
• Wydruk na płótnie
• Naciągnięte na krosno (bez ramy typu „floating”)
• Dostarczane gotowe do powieszenia
• Ikoniczne dzieła: Francis Picabia, Umberto Boccioni, Joaquín Torres-García
• Wymiary:
– Francis Picabia, The Spring (1912) – 80×80 cm
– Umberto Boccioni, Dynamism of a Soccer Player (1913) – 80×80 cm
– Joaquín Torres-García, Composition (1931) – 70×100 cm
Credits
• Francis Picabia, The Spring (1912) – w kolekcji The Museum of Modern Art (MoMA), Nowy Jork.
• Umberto Boccioni, Dynamism of a Soccer Player (1913) – w kolekcji MoMA, Nowy Jork.
• Joaquín Torres-García, Composition (1931) – w kolekcji MoMA, Nowy Jork.
Kadrowanie
Wersje przycięte oryginałów; kompozycja dostosowana do formatu bez zmiany wyrazu prac.
Wykonanie
Wydruk na płótnie, naciągnięty na krosno – czysty, galeryjny efekt. Miejski modernizm spotyka współczesny minimalizm – mocne wizualne statement z precyzją i charakterem.
Zamówienia specjalne
Inne formaty lub ramy? Pisz: contact@kunstlageret.com.
O artystach
Francis Picabia (1879–1953) – francuski modernista (kubizm, dada); znany z „portretów maszyn”.
Umberto Boccioni (1882–1916) – włoski futurysta; estetyka szybkości i dynamiki.
Joaquín Torres-García (1874–1949) – artysta urugwajsko-kataloński; konstruktywne siatki i symbole.